thumbnail image
  • O TransferHUB
  • Partnerzy
    • Stocznia
    • PwC Advisory
  • Testowane innowacje
    • Doradztwo zawodowe
    • Edukacja zawodowa
    • Praca zgodna z kwalifikacjami
    • Kobiety na rynku pracy
    • Grupy mało aktywne zawodowo
    • NEET'S
  • Wstępne skalowanie
  • Wybrane do skalowania
    • Agro-eko-lab
    • Eko-logika
    • ZAwodowe ZAprzyjaźnianie
    • Zmapuj siebie
  • Kontakt
Inkubator prowadzi FISE>
  • O TransferHUB
  • Partnerzy
    • Stocznia
    • PwC Advisory
  • Testowane innowacje
    • Doradztwo zawodowe
    • Edukacja zawodowa
    • Praca zgodna z kwalifikacjami
    • Kobiety na rynku pracy
    • Grupy mało aktywne zawodowo
    • NEET'S
  • Wstępne skalowanie
  • Wybrane do skalowania
    • Agro-eko-lab
    • Eko-logika
    • ZAwodowe ZAprzyjaźnianie
    • Zmapuj siebie
  • Kontakt
    • Dziś często to nie sama praca jest zagadnieniem, a jej jakość.

      Zapraszamy do zapoznania się z opisami testowanych pomysłów na innowacje związanych z przeciwdziałaniu problemowi pracy poniżej kwalifikacji.

      V
    • INNOWACJE

      Praca zgodna z kwalifikacjami

      Projektowanie Rzemieślników

      Przemek Zembura

      Przemek w tworzeniu pomysłu na innowację sięgnął do własnego doświadczenia - doświadczenia młodego absolwenta studiów z wzornictwa przemysłowego. Dzięki temu miał bardzo precyzyjną diagnozę i świadomość, czego brakuje w procesie edukacji, a co realnie zwiększałoby szansę na prace po studiach w zawodzie, a nie poniżej kwalifikacji. Tak powstał pomysł na Projektowanie Rzemieślników i seria unikatowych mebli oraz model współpracy uczeni i branżowej szkoły średniej, angażujący z jednej strony studentów wzornictwa – w charakterze projektantów, z drugiej uczniów szkół technikum drzewnego, jako producentów, którzy wspólne realizują konkretne zlecenie. Pomysł Przemyka miał ambicje, żeby być jak najbliżej realnego życia, dlatego w proces testowania modelu był też zaangażowany klient, wpływający na proces pracy nad zleceniem oraz jego ostateczny kształt.

      Zawód Artystka

      Future Simple: Paulina Czapska i Anna Szapert

      Innowatorki szukały sposobu na to, żeby wzmocnić absolwentki uczeni artystycznych w myśleniu, że bycie artystką faktycznie może być zawodem. Szukały modelu wsparcia artystek wchodzących na rynek pracy, w oparciu o ich potrzeby i zasoby. W rezultacie powstał podręcznik dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy i matryca do tworzenia indywidualnych planów rozwoju zawodowego. Równie istotnym efektem testowania innowacji wydaje się społeczność, która zaczęła się tworzyć w trakcie pracy nad innowacją, nadal się rozwija i może pełnić funkcję sieci wsparcia dla zawodowych artystek w przyszłości.

      Eko-logika

      Dorota Rygiel i Tomasz Rygiel

      Dorota i Tomasz postanowili podzielić się z uczniami działających w ich sąsiedztwie szkół gastronomicznych swoim wieloletnim doświadczeniem wegańskiego gotowania. Uruchomili cykl zajęć dla adeptów techników gastronomicznych z okolic Broku . W ten sposób testowali model uczenia kuchni wegańskiej, który jest pomijamy w podstawie programowej, a coraz częściej poszukiwany przez szefów restauracjach, w cateringu i w rozwijających się lokalnie usługach turystycznych. Zetknięcie z kuchnią roślinną w szkole średniej ma szanse dać młodym cenne w oczach pracodawców kompetencje, a więc także lepszy start na rynku pracy po skończeniu szkoły, a może i możliwość pracy w zawodzie w lokalnym środowisku.

      Specjaliści w swej dziedzinie

      Inicjatywa SPOT: Amanda Buczna, Agata Bosiacka

      Innowacja skierowana jest jednocześnie do studentów Wydziału Architektury, Wydziału Inżynierii Lądowej oraz Wydziału Inżynierii Środowiska. Każdą z tych grup uczelnia wyposaża w pewne kompetencje, jednak w oderwaniu od całego procesu projektowego. W odpowiedzi na ten problem Innowatorki postanowiły przetestować autorski scenariusz zajęć, podczas których międzywydziałowy zespół studentów był zaangażowany w cały proces projektowy. Jednocześnie sam projekt nie pozostał tylko „na papierze”. Dedykowany był organizacji społecznej, która potrzebowała tego typu usługi. Uczestnicy testowania mieli szansę sprawdzić się w samodzielnym działaniu, w rzeczywistych warunkach zawodowych, zanim ta rzeczywistość faktycznie się wydarzy.

      Stworzyli realny projekt przebudowy przedszkola dla dzieci dla Stowarzyszenia Tęcza.

      Budka Planistyczna

      Marta Trakul-Masłowska, Magdalena Kubecka

      Budka planistyczna to pomysł na mechanizm łączenia zapotrzebowania na wiedzę ze strony samorządów, z kompetencjami przyszłych planistów i planistek. Zakłada włączenie studentów i studentki w partycypacyjne procesy planowania rozwoju miasta, daje im szansę na sprawdzenie się w pracy nad rozwiązywaniem realnych problemów przestrzennych, wzbogaca portfolio i daje możliwość merytorycznej współpracy z potencjalnym pracodawcą już w trakcie studiów. Budka planistyczna to także zestawu materiałów umożliwiających uruchomienie takiej współpracy przez osobę z grona pracowników naukowych uczeni wyższych lub urzędników pracujących w urzędach gminy czy miasta.

    •  

       

    • KONTAKT

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

      Fundacja Inicjatyw Społeczno-
      -Ekonomicznych

      00-657 Warszawa

      plac Konstytucji 5 lok. 14

       

      transferhub@fise.org.pl

       

      22 622 16 87

      fb.com/transferhub

    FISE © 2019

      www
      Telefon
      Mail
      Adres